-
Achtergrond
- 7 uur geleden
Vertrek Dennis te Kloese bij Feyenoord heeft grote gevolgen: komst spits onzeker
Het vertrek van Dennis te Kloese bij Feyenoord kan grote gevolgen hebben. De Mexicaanse spits Armando González van Chivas Guadalajara staat op de verlanglijst van de Rotterdammers, maar zijn komst is nu onzeker. Door het Mexicaanse medium Claro Sports wordt gesteld dat het vertrek van Te Kloese een keerpunt kan zijn.
Door de connecties van Te Kloese in Mexico was al langer duidelijk dat Feyenoord van plan was om komende zomer toe te slaan in dat land. González was slechts één van de Mexicanen op het verlanglijstje van de algemeen directeur, die bij Feyenoord ook verantwoordelijk was voor het transferbeleid. Zijn vertrek zorgt voor een wisseling van de wacht en dat kan gevolgen hebben.
"Het vertrek van Te Kloese kan de onderhandelingen tussen Gonzalez en Feyenoord bemoeilijken", aldus het Mexicaanse Claro Sports. "Feyenoord volgt Gonzalez op de voet, wat voor de jonge spits een weg naar Europa leek. Maar de komst van een nieuwe Feyenoord-directeur kan dat helemaal overhoop gooien en de concretisering van de transfer beïnvloeden."
Feyenoord en de spitsen
De interesse van Feyenoord in Armando González komt niet uit de lucht vallen. De Rotterdammers houden namelijk rekening met het vertrek van Ayase Ueda. Dit seizoen is de Japanse spits in vorm en heeft hij de aandacht getrokken van clubs uit de Premier League. Aankoop Casper Tengstedt voldoet tegelijkertijd niet aan de verwachtingen.
Dennis te Kloese naar Mexico
Dennis te Kloese heeft op zijn beurt al een nieuwe uitdaging gevonden. Vlak voor de aankondiging van zijn vertrek bij Feyenoord klonken er geruchten dat hij zou vertrekken naar CF Monterrey. Te Kloese ontkende die geruchten, maar donderdag werd bekend dat hij wel degelijk aan de slag gaat bij de Mexicaanse club. In het verleden was Te Kloese ook al jarenlang werkzaam in Mexico.