-
Achtergrond
- 25 minuten geleden
Vitesse mag hopen op terugkeer publiekslieveling Matus Bero
Vitesse heeft een uitgelezen mogelijkheid om publiekslieveling Matúš Bero terug te halen naar Arnhem. De dertigjarige middenvelder beschikt over een aflopend contract bij VfL Bochum en neemt dit weekend officieel afscheid van de Duitse club. Voor de club uit de Keuken Kampioen Divisie vormt zijn naderende transfervrije status dé kans om de voormalige aanvoerder opnieuw in de armen te sluiten.
Bero bevindt zich in de laatste weken van zijn verbintenis, die formeel eind juni afloopt. De Slowaak draagt momenteel de aanvoerdersband bij de club uit de 2. Bundesliga, maar zal na drie seizoenen transfervrij vertrekken omdat zijn contract niet wordt verlengd.
Bero was dit seizoen aanvoerder van VfL Bochum, waar hij in totaal 23 keer voor in actie kwam dit jaargang. Een succes was dit seizoen zeker niet voor de club. VfL Bochum eindigde in de 2. Bundesliga op een teleurstellende 11e plaats en wil komende zomer schoon schip maken in de selectie.
VfL Bochum heeft aangekondigd dat de middenvelder zaterdagmiddag voorafgaand aan de laatste thuiswedstrijd tegen Hannover 96 in het zonnetje wordt gezet. Supporters zijn opgeroepen om vroegtijdig naar het Vonovia Ruhrstadion te komen voor het ceremoniële afscheid van Bero en tien andere vertrekkende spelers, onder wie Kevin Vogt en Erhan Mašović.
Boegbeeld in Arnhem
Een terugkeer van Bero zou voor Vitesse een hereniging betekenen met een vertrouwde kracht. Tussen 2018 en 2023 speelde de rechtspoot vijf seizoenen in het geel-zwart, waarbij hij uitgroeide tot een absolute sleutelspeler en de aanvoerdersband droeg.
In totaal kwam hij tot 172 officiële wedstrijden voor de Arnhemmers. Tijdens deze periode was hij over alle competities goed voor 27 doelpunten en twintig assists. In de Eredivisie speelde hij 143 duels, waarin hij twintig keer het net wist te vinden.
De vraag is echter of Vitesse daadwerkelijk snel kan toeslaan op de transfermarkt. De club bevindt zich nog altijd in een precaire juridische en financiële situatie en sloot het seizoen af op de vijftiende plaats in de Keuken Kampioen Divisie, mede door een straf van twaalf verliespunten.