Óscar García vindt na Ajax-vertrek razendsnel nieuwe club

Bijgewerkt: 22 jun. 2026 17:28 CEST | 3 min leestijd
Óscar García, Ajax
© IMAGO
Dylan ter Laak

Óscar García was slechts een paar maanden actief bij Ajax, maar is ondanks zijn doorlopende contract vertrokken. Beide partijen gingen in goed overleg uit elkaar. Daarbij lijkt de oefenmeester niet lang zonder club te zitten. García kan volgens berichtgeving in Polen namelijk aan de slag bij Pogoń Szczecin.

Bij Ajax stapte García in eerste instantie in als trainer van Jong Ajax. Daar had technisch directeur Jordi Cruijff hard ingegrepen door Willem Weijs te ontslaan. Na een paar weken werd García echter al doorgeschoven naar het eerste elftal, waar hij Fred Grim opvolgde. Onder leiding van García eindigde Ajax als vijfde en werd via de playoffs een ticket voor de voorrondes van de Conference League behaald.

Artikel gaat verder onder de video

De Spaanse oefenmeester beschikte bij Ajax nog over een contract tot medio 2027. Daardoor lag het voor de hand dat hij na de aanstelling van Míchel als nieuwe hoofdtrainer zou terugkeren bij Jong Ajax. Zondag werd echter duidelijk dat daar een streep doorheen kon. Door Ajax werd namelijk naar buiten gebracht dat beide partijen het eens waren geworden over een contractontbinding.

Nieuwe uitdaging voor Óscar García

Inmiddels lonkt er alweer een nieuw avontuur voor Óscar García. De oefenmeester lijkt namelijk aan de slag te kunnen in Polen, waar gemeld wordt dat hij kanshebber is voor een trainersklus bij Pogoń Szczecin. Die club eindigde in het seizoen 2025/26 als negende in de Ektraklasa, het hoogste niveau in het nationale voetbal van Polen.

Bij Pogoń Szczecin is momenteel Thomas Thomasberg nog de trainer. De verwachting is echter dat beide partijen uit elkaar gaan. Met García staat er op de achtergrond al een opvolger klaar. Bij Pogoń Szczecin kan de Spanjaard samen gaan werken met de 38-jarige Kamil Grosicki. Hij is aanvoerder van de Poolse club en speelde in zijn carrière 101 interlands voor Polen.