FC Twente heeft beet en presenteert Wout Weghorst

Bijgewerkt: 27 jun. 2026 10:46 CEST | 3 min leestijd
Wout Weghorst, Erik ten Hag, FC Twente
© IMAGO
Willem Leijgraf
Maak ons je Google-favoriet

FC Twente heeft Wout Weghorst binnen. De 33-jarige spits is totaal onverwachts door de Tukkers gepresenteerd zaterdagmiddag, terwijl hij met Oranje actief is op het WK. Weghorst wordt transfervrij overgenomen van Ajax en heeft zijn handtekening onder een tweejarig contract bij FC Twente gezet. Daarmee troeft technisch directeur Erik ten Hag diverse grootmachten uit Zuid-Europa af.

Er was lange tijd veel onduidelijkheid over de potentiële overstap van Weghorst van Ajax naar FC Twente. De interesse was bekend, dat er gesprekken liepen ook, maar hoe ver de onderhandelingen waren werd nooit over gesproken. Daarbij kwamen vervolgens nog geruchten over interesse van Benfica, Real Betis en Celta De Vigo. Desondanks hield FC Twente stevig vast aan de komst van Weghorst.

Artikel gaat verder onder de video

Wout Weghorst is speler van FC Twente

De vastberadenheid heeft zijn vruchten afgeworpen, daar Wout Weghorst zaterdagochtend door FC Twente is gepresenteerd als nieuwste aanwinst voor komend seizoen. De Oranje-international, die nog wacht op zijn eerste minuten dit WK, heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot medio 2028 en wordt overgenomen van Ajax, waar zijn contract afliep.

Technisch directeur Erik ten Hag is erg blij met de komst van Weghorst bij FC Twente. "We zijn er enorm trots op dat Wout Weghorst voor FC Twente gaat voetballen. Wie is dat nou niet als een spits van Oranje met meer dan vijftig interlands naar je club komt. Deze transfer is voor ons een buitenkans", aldus Ten Hag. "Hij is een op-en-top prof en hét voorbeeld van wat je allemaal kunt bereiken als voetballer wanneer je er alles voor over hebt. Een speler met zo’n indrukwekkende staat van dienst is normaal onhaalbaar voor FC Twente."

Wout Weghorst over transfer

Ook Wout Weghorst is in zijn nopjes met zijn overstap van Ajax naar FC Twente, waar hij als supporter op de tribune zat tijdens de bekersucces en de gewonnen landstitel in 2010. "Dit is een bijzondere transfer voor mij. Ik ben heel trots om vanaf komend seizoen het shirt van FC Twente te dragen", vertelt Weghors, die spreekt over overgetelijke herinneringen als supporter van de Tukkers. "Voor mij zijn veel voetbaldromen in vervulling gegaan, maar bleef er nog één over… Op deze manier maakt het de cirkel rond. Vanaf komend seizoen ga ik alles geven om dit keer niet als supporter, maar als speler successen te vieren met FC Twente."