-
Achtergrond
- 1 uur geleden
FC Twente ziet volgende hoofstuk in soap Mees Hilgers: 'Hij had er moeten zijn'
Mees Hilgers is nog een seizoen speler van FC Twente ondanks de hele soap die is ontstaan en de voorbereiding op het seizoen 2026/27 is voor de club inmiddels begonnen, maar dit zorgt ook meteen voor een volgende hoofdstuk in de soap.
Volgens Tubantia was Hilgers namelijk afwezig bij de eerste trainer van 2026/27, ondanks dat hij nog tot de zomer van 2027 contract heeft en fit is. "De centrale verdediger heeft zich niet gemeld op de eerste training van de Enschedese club. Tot onvrede van FC Twente. Volgens de cao moet een speler vóór 16 mei een aflopend contract opzeggen. Omdat Hilgers dat niet heeft gedaan, werd zijn contract automatisch met een jaar verlengd tot en met 2027. Dat betekent dat de speler zich maandag net als de rest van de selectie weer had moeten melden bij FC Twente. Maar Hilgers, die in de laatste fase van zijn revalidatie na een kruisbandblessure zit, ontbrak zonder opgave van reden."
De reactie van FC Twente is duidelijk. "Mees Hilgers is contractspeler van FC Twente. Hij had op de training moeten zijn. Het mag duidelijk zijn dat we met hem hierover in gesprek gaan." Dat was hij dus niet, zonder dat bij FC Twente bekend is waarom hij er niet was. Soms mogen internationals later aansluiten, maar Hilgers heeft al sinds 2 augustus (oefenwedstrijd met Twente) geen duel meer in de selectie gezeten. Zijn laatste officiële duel voor Twente was op 25 mei vorig jaar tegen FC Twente.
Hilgers blijft zorgen voor soap
Mees Hilgers zou volgens Jan Streuer, toen nog technisch directeur, in gesprek gaan over een contractverlenging. "Volgens FC Twente is er op 15 maart van dit jaar nog een gesprek geweest, waarbij de club aangaf dat het verder wilde met Hilgers. De speler liet zich regelmatig zien bij wedstrijden van FC Twente, maar op het verzoek van de club is hij niet ingegaan."
Hilgers zag in de tussentijd Max Bruns een contractverlenging krijgen tot de zomer van 2029 en ook Ruud Nijstad langer blijven tot de zomer van 2029, waardoor het met Stav Lemkin en Robin Pröpper vier goeie opties heeft centraal achterin. Wellicht heeft Hilgers dat ook door en heeft hij daarom besloten de communicatie naar Twente af te kappen om zo een transfer te forceren. De tijd zal het leren.