-
Achtergrond
- 1 uur geleden
Na uittocht Óscar García ontbindt Ajax ook contract van trainer Paul Nuijten
Bij Ajax is het personeelsbestand flink op de hak gegaan qua trainers. Er werd al gebroken met Óscar García, terwijl ook diverse assistenten vertrokken. Via zijn officiële kanalen bevestigt Ajax dat ook Paul Nuijten uit de Johan Cruijff ArenA vertrekt en hij kan zodoende aan het rijtje vertrekkende trainers worden toegevoegde.
Nuijten begon in 2024/25 als hoofdtrainer van Ajax Onder 17 en maakte vervolgens binnen een jaar promotie naar het Onder 19-elftal. Hier zat hij echter niet lang, daar de Amsterdamse clubleiding na het ontslag van John Heitinga besloot om Nuijten toe te voegen aan de technische staf van Fred Grim.
Nadat Grim werd weggehaald bij Ajax 1, deed Nuijten ook een stapje en nam hij het roer van García over bij Jong Ajax nadat de Spanjaard was doorgeschoven naar de hoofdmacht. Hier stond de 33-jarige coach de laatste 8 wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie aan het roer. Jong Ajax won drie van deze duel en verloor de overige vijf.
Ajax en Paul Nuijten uit elkaar
In eerste instantie leek Paul Nuijten weer terug te keren als trainer van Ajax Onder 19, nadat ook bekend werd dat Carlos García de eindverantwoordelijke bij Jong Ajax zou worden. Dit plan gaat echter niet door, zo blijkt uit de officiële berichtgeving die Ajax op vrijdagavond heeft gedeeld.
Ajax and Paul Nuijten have mutually agreed to terminate the trainer’s contract with immediate effect. His contract with the club had originally been due to run until June 30, 2027.
— AFC Ajax (@AFCAjax) June 26, 2026
Ajax en Nuijten hebben namelijk besloten om uit elkaar te gaan, ondanks dat de jonge oefenmeester nog een doorlopend contract tot medio 2027 had. Er wordt geschreven dat het besluit van Ajax en Nuijten in goed onderling overleg is genomen. Het is verder niet duidelijk waar de toekomst van Nuijten ligt en wie de nieuwe trainer van Ajax Onder 19 zal worden.